- Titulní strana
- Aktuality
- Setkání účastnických institucí 15. 12. 2017
03. 01. 2018
Před koncem roku se v NTK sešli zástupci institucí, které se účastní projektu CzechELib.
Vedení projektu informovalo o aktuálním stavu projektu, personálních změnách a harmonogramu na nejbližší měsíce roku 2018.
Podstatnou personální změnou je nástup nového ředitele projektu, Jana Černého. Dočasná ředitelka Eva Dibuzsová bude od 1. ledna 2018 působit v CzechELib jako odborný konzultant.
Roberta Plagu, který se stal ministrem školství, nahradil na pozici předsedy Řídicího výboru CzechELib Pavel Doleček.
Vedení dále informovalo, že projekt běží podle předem nastaveného harmonogramu. V prosinci byly získány podpisy Smluv o centralizovaném zadávání od všech účastnických institucí. Výzvy k jednání v JŘBU byly předloženy MŠMT a následně zveřejněny v Tender aréně.
První tři týdny v lednu jsou vyhrazeny hlavním jednáním o podmínkách s vydavateli/dodavateli. Na přelomu ledna a února dojde k podpisu licenčních smluv s vydavateli/dodavateli a následně Smluv o zajištění a zpřístupnění EIZ s institucemi („uživatelské smlouvy“).
Zástupci účastnických institucí byli také seznámeni s procesem fakturace, jehož schéma je možné stáhnout v sekci dokumenty na našich stránkách.
Ředitel NTK dále informoval, že díky novému způsobu financování nákupu EIZ, kdy k platbě dojde až v roce jejich konzumace, se NTK uvolnily finanční prostředky, které může do konce roku 2017 investovat na nákup e-knih pro členy vybraných konsorcií.
Na závěr setkání vystoupili zástupci společnosti EY (Ernst&Young) a informovali instituce o tom, jak bude probíhat nezávislá evaluace projektu CzechELib, co je jejím cílem a jak budou vypadat její závěry.
Detailní popis průběhu evaluace najdete v prezentaci.
Do konce února bude ukončena první vlna nákupu EIZ. Druhé kolo pak bude zahájeno hned na jaře 2018 dalším výběrem nových EIZ, zejména jednotlivých časopisů.
Aktuální harmonogram projektu najdete zde.